راهنما

راهنمای استفاده از خدمات سایت آرارات

قیمت ها و کارمزد ها

قیمت ها و کارمزد های صرافی آرارات 

کارمزد معاملات

کارمزد معاملات در سامانه آرارات بصورت درصد از مبلغ کل معامله است و محاسبه‌ی آن بر اساس ملاحظات زیر صورت می‌گیرد. لازم به توضیح است که کسر کارمزد از معاملات باعث جلوگیری از ثبت معاملات صوری و مکرر خواهد شد و شرایط مطلوب‌تری را در بازار برای تمامی کاربران ایجاد می‌کند.

  •  کارمزد معاملات در پلتفرم آرارات بصورت درصدی از مبلغ کل معامله است و از هر دو سمت معامله گرفته میشود

  •  کارمزد به صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می‌شود. به طور مثال اگر به عنوان فروشنده، بخواهید در برابر بیت‌کوین، ریال دریافت کنید، کارمزد به صورت درصد از ریال دریافت می‌شود، و بالعکس؛ اگر به عنوان خریدار بخواهید با ریال خود بیت‌کوین خریداری کنید، کارمزد به صورت درصد از بیت‌کوین دریافت خواهد شد.

  •  در هنگام ثبت معاملات از طریق سامانه‌ی آرارات، مبلغ دقیق کارمزد برای آن معامله برای شما نمایش داده می‌شود.

  •  کارمزد برای سفارشات میکر(بازارساز) و تیکر(سفارش‌‌بردار) متفاوت است. منظور از میکر کسی که سفارش خود را با قیمت مدنظر ثبت کرده و این سفارش در لیست سفارش ها قرار میگیرد. منظور از تیکر کسی است که از سفارش های موجود در لیست سفارش ها انتخاب نموده و با آنها معامله میکند•  کارمزد برای معاملات انجام شده در بازارهای تتری و تومانی متفاوت است. منظور از بازارهای تتری، بازارهایی با مقصد تتر مانند بیت‌کوین/تتر و بازارهای تومانی، بازارهای با مقصد تومان مانند بیت‌کوین/تومان است.

  •  پله های کارمزدی در نوبیتکس بر اساس حجم معاملات 30 روز منتهی به روز معامله تغییر می‌کند. محاسبات حجم معاملات سی روز گذشته، در ابتدای هر روز، ساعت 04:00-03

:00 بامداد انجام و به‌روزرسانی می‌شود.

واریز و برداشت ریال

کارمزد واریز 0.02 درصد با حداقل 120 تومان و حداکثر 4000 تومان است که توسط شبکه شاپرک از مبلغ واریزی شما کسر و مابقی مبلغ به کیف پول شما اضافه خواهد شد.

کارمزد برداشت ریال به دلیل هزینه‌های بانکی و درگاه بانکی برای تسویه، به صورت زیر می‌باشد:

میزان برداشت ریالی

کارمزد برداشت

کمتر از 400 هزار تومان

یک درصد میزان برداشت

400 هزار تومان تا 50 میلیون تومان

4000 تومان

بیشتر از 50 میلیون تومان

4000 تومان به ازای هر 50 میلیون تومان

پردازش تسویه ریالی آرارات به شرح زیر است:

آرارات برای تسویه ریالی کاربران نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا فرآیند درخواست کاربران برای برداشت ریالی در کمترین زمان ممکن انجام شود. برای تحقق این موضوع، آرارات با همکاری شرکتهای پرداخت‌یار، سعی در تسویه کوتاه‌مدت مبالغ ریالی خواهد کرد اما امکان وجود اختلال در این مسیر همیشه وجود داشته و آرارات امکان تضمین تسویه ریالی در زمان کوتاه را نخواهد داشت. تسویه به صورت مستقیم به حساب مقصد در صورت نبود اختلال، انجام شده و شامل برخی از بانک های کشور از جمله بانک آینده، ملت، سامان، ملی و ... می‌شود.

درصورت فراهم نبودن شرایط ارسال مستقیم، روش دیگر مورد استفاده توسط شرکتهای پرداخت‌یار برای انجام درخواست برداشت ریالی کاربران، استفاده از پایا است که در این روش تسویه ریالی کاربران با توجه به سیکل‌های پایای بانکی کشور (ساعت 4 تا 7 صبح، 11، 14 و 19 روزهای غیرتعطیل) انجام می‌شود. باید در نظر داشته باشید که زمان «پردازش سیکل پایا از سمت بانک مرکزی» با زمان «واریز مبلغ درخواستی به حساب کاربر» متفاوت خواهد بود و عموما با تاخیر 30 تا 40 دقیقه‌ای انجام می‌شود.

همچنین با توجه به عدم تسویه وجوه واریزی توسط شرکت درگاه پرداخت شاپرک با شرکتهای پرداخت‌یار در روزهای تعطیل، پردازش تسویه ریالی در اولین روز کاری بعد از تعطیلات و در سیکل سوم پایا انجام خواهد شد. بنابراین در سیکل اول و دوم، اولین روز کاری پس از تعطیلات تسویه های ریالی پردازش نخواهند شد.

همواره امکان ایجاد اختلال پیش‌بینی نشده در عملیات تسویه ریالی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مسدود بودن حساب مقصد و بازگشت وجه به حساب مبدا، عدم تسویه پایا در روزهای تعطیل، تاخیر در تسویه شرکت شاپرک با شرکتهای پرداخت‌یار و ... اشاره کرد. در چنین مواقعی تعیین وضعیت نهایی تسویه ریالی کاربران ممکن است بین 3 تا 7 روز کاری زمان‌بر باشد.